Twoja podstawowa zasada żywieniowa.

Obiecałem Wam parę rzeczy i teraz zaczynam je spełniać ! 🙂 Dziś dostaniecie PIERWSZĄ namiastkę tego jak działam. Z czasem będzie ich coraz więcej.

O ile dobrze pamiętacie, miałem Wam przedstawić drogę do stania się: Ładną, kobiecą, jędrną, wysportowaną, ZDROWĄ. W skuteczniejszy i mądrzejszy sposób, niż promują to popularne diety.

Jest to filozofia Nienawidzę Się Odchudzać i równocześnie Moja misja i na niej się skoncentrujmy.

Przejdźmy w końcu do praktyki !
Jeżeli ktoś śledzi Mnie od samego początku pewnie zauważył Mój sprzeciw dotyczący unikania węglowodanów, a wychwalania białka który przez ostatnie lata nasilał się w mediach w kontekście zdrowej sylwetki.

Musicie zrozumieć kto promował te treści. Z jednej strony byli to kulturyści, którzy bardzo często przedkładają chorobliwy wzrost mięśni ponad zdrowie. Natomiast z drugiej strony byli to entuzjaści diety Dukana, gdzie chyba padła rekordowa ilość osób z zapaleniem nerek i problemami z przewodem pokarmowym.

Jeżeli nie planujesz należeć do żadnej z Tych 2 grup przejdźmy do meritum i zajmijmy się prawdziwym budowaniem ZDROWEJ i szczupłej sylwetki.

Jakie proporcje w takim razie powinna mieć prawidłowa dieta?
Daleko nie musimy szukać, na wprost wychodzi nam najświeższy raport Amerykańskiego instytutu badań nad rakiem.

Brzmi on bardzo prosto:
2/3(z tendencją w górę) Warzywa, owoce, całe ziarna, warzywa strączkowe
1/3(z tendencją w dół) Białko zwierzęce: nabiał,mleko,mięso,jaja, suplementy proteinowe.

Skupiając się na ramach(2/3 or more, 1/3 or less) jakie są proponowane, widzimy doskonale tendencje, w którą stronę powinniśmy robić „zapas” – mianowicie musimy unikać przesadzania ze zwierzęcymi produktami(główne źródła białka), natomiast możemy do woli wcinać warzywa, zboża, i owoce(Główne źródła węglowodanów).

Musimy w sobie zbudować przekonanie że lepiej kupić za dużo warzyw i owoców, niż za dużo kiełbasy, kurczaka czy nabiału i jajek. Statystyki ministerstwa rolnictwa mówią iż koszyk przeciętnego polaka świadczy wręcz o odwrotnych skłonnościach.W jaką stronę w takim razie powinny iść te tendencje?

Powszechne standardy

Old American Plate, 2/3 meat

Małymi krokami…

Better Plate, 1/2 meat

Zdrowe Standardy

New American Plate, 1/3 meat

Wyprowadźmy z tego zasadę którą niezależnie od sytuacji będziemy mogli się kierować:

Zdrowiej jest przesadzać z węglowodanami których ilość w diecie powinna wynosić minimum 60-80%, niż przesadzić z białkiem którego ilość powinna oscylować w granicach 10-30%.

Na opis węglowodanów i protein poświęcę najbliższe 2 artykuły – także bądźcie w gotowości przez najbliższe dni 🙂 Niestety dopiero wtedy będę mógł wytłumaczyć w jakim kontekście przedstawione informacje łączą się w temacie: Jak sprawić, żeby twój tyłek przestał zajmować tyle miejsca na krześle ! I wpływ jaki będą mieć na Waszą sylwetkę. Nawet jeżeli nie będziecie się nastawiać na odchudzanie.

Nienawidzę Się Odchudzać,
Tomek pszenic Pawłowski

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s